Vēsture

Tramvaju uzņēmums

Daugavpils tramvaju uzņēmums tika dibināts 1946.gadā.
1946.gada 5.novembrī pirmais Daugavpils tramvajs devās reisā pa maršrutu Maizes iela - 5.Augusta iela (tagad Vienības) – Sarkanarmijas iela (tagad 18.Novembra) - Liepājas ielā, kur atradās tramvaju depo un gala atzarojums. Daugavpils tramvaju uzņēmums sāka savu darbu ar 75 darbiniekiem un desmit vagoniem, bet tramvaju sliežu kopējais garums bija 5,7 kilometri.

Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums

1947.gada novembrī ekspluatācijā tika nodota otrā tramvaju sliežu kārta 2,8 km garumā. No Sarkanarmijas (tagad 18.Novembra) ielas pa Aglonas un A. Pumpura ielu tramvaji nonāca līdz vecajai Forštadtei, kur bija uzsākta maizes ceptuves celtniecība. 1947.gada decembrī tika uzbūvēts sliežu ceļš, kas savienoja Cietoksni ar tirgu.

Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums

1949.gada Daugavpilī sāka veidot lielus specializētus uzņēmumus: rūpnīcu "Elektroinstruments", velo un moto ķēžu rūpnīcu, konservu rūpnīcu, mēbeļu fabriku u.c. Pieauga pasažieru plūsma, tāpēc vajadzēja uzlabot tramvaju satiksmi. Tā 1951.gadā pie ādas pārstrādes rūpnīcas tika uzbūvēts pirmais tramvaju sliežu ceļa aplis. Turpmāk šādi tramvaju sliežu ceļa apli tika uzbūvēti visu tramvaja maršrutu galapunktos. Sarkanarmijas ielā 183(tagad 18. Novembra) tika uzbūvēta vilces apakšstacija ar 480 kilovatu lielu jaudu, kā arī rekonstruēta pirmā apakšstacija Sarkanarmijas ielā 10 (tagad 18.Novembra). Palielinājās tramvaju un speciālās tehnikas skaits. Vienlaikus paplašinājās arī remontbāze, kur veica ne tikai tramvaju mezglu un agregātu remontu, bet arī pašu vagonu modernizāciju.

Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums

Pagājušā gadsimta 60.gados sliežu ceļu uzbūvēja līdz Brāļu kapiem, vēlāk šo ceļu pagarināja līdz Stropu ezeram.

1962.gada 16.novembrī tramvaju sliežu ceļš savienoja Sarkanarmijas (tagad 18. Novembra) ielu ar Ķīmiskās šķiedras rūpnīcu. Pagājušā gadsimta 70.gados tika pabeigta galvenā maršruta Stacija — Ķīmiskās šķiedras rūpnīca divsliežu ceļa izbūve. 1977.gadā uzbūvēja tramvaju sliežu ceļa apli Cietoksnī; tas nodrošināja tramvaju kustību maršrutā Stropi — Cietoksnis.

Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums

Laika gaitā tika uzlabota tramvaju maršrutu shēma un kustības grafiks.

Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums Tramvaju uzņēmums

Daugavpils autobusu parks

SIA "Daugavpils autobusu parks" tika dibināts 1945.gada un nodrošināja pasažieru pārvadājumus pilsētas nozīmes, reģionālajos vietējās nozīmes, reģionālajos starppilsētu nozīmes un starptautiskajos autobusu maršrutos un bija viens no vecākajiem, lielākajiem un vadošajiem transporta uzņēmumiem Latvijā pasažieru pārvadājumu jomā.

Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks

Uzņēmumā tika apkalpoti 29 pilsētas, 60 vietējās (rajonu), 15 starppilsētu nozīmes un 4 starptautiskie regulārie maršruti. Gadā tika pārvadāti līdz 12,7 milj. pasažieru.

Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks

SIA "Daugavpils autobusu parks" bija nodarbināti aptuveni 500 darbinieki.

2006.gada 12.aprīlī uzņēmums ir saņēmis atzīšanas sertifikātu par Kvalitātes vadības sistēmas atbilstību ISO 9001:2000 standarta prasībām. 2009.gada 12.aprīlī uzņēmuma resertifikācijas rezultātā tika saņemts sertifikāts par Kvalitātes vadības sistēmas atbilstību ISO 9001:2008 standarta prasībām.

2009. gadā Latvijas Darba devēju konfederācija atzina SIA "Daugavpils autobusu parks" par labāko darba dēvēju Latgalē.

Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks Daugavpils autobusu parks